Министър Ангелкова: 61% от българите са готови да пътуват и почиват в страната, но нямат достатъчно информация
 
26 януари 2015

Според социологическите проучвания 61% от българите са готови да пътуват и почиват в страната, но нямат информация къде и как да организират свободното си време. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова, която днес представи кампанията за насърчаване на вътрешния туризъм в България. Финансирането за нея е осигурено от Оперативна програма "Регионално развитие" 2007-2013 г., а в нейния фокус ще бъдат 50-те малко известни туристически обекта.

"Когато поех управлението на министерството, получих в наследство подписан договор с уговорени параметри за неговото изпълнение. Единственото, което можехме да направим, бе да активизираме работата и да съкратим всички срокове, за да усвоим ефективно европейското финансиране", обясни министър Ангелкова. Очаква се кампанията да повиши информираността на българите за България като целогодишна туристическа дестинация, както и дела на пътуванията им вътре в страната. Това може да допринесе и за компенсиране на спада на чуждестранни туристи от някои от традиционните ни пазари.

"Отношението на българите към България като място за туризъм е положително – общо 83% са на това мнение. Проблемът е, че делът на хората, които се интересуват активно от почивка в България, е едва 16%", каза Николина Ангелкова. По думите й близо 78% от анкетираните казват, че в близкото минало нищо не е провокирало интереса им към България като туристическа дестинация, нито са виждали реклама за това.

За последните 11 месеца на 2014 г. данните на НСИ показват, че българите, които са почивали в България, са били 2.6 млн. души, което е ръст от близо 5% спрямо януари-ноември 2013 г. За същия период на 2014 г. обаче българите, които са почивали или били на екскурзия в чужбина, са близо 1.1 млн. души и това е ръст от около 27% спрямо същия период на 2013 г. "Като цяло българите планират сами почивката си в България, докато в чужбина най-често пътуват организирано", допълни министърът на туризма. По тази причина кампанията има за цел да повиши интереса към целогодишни дестинации в България, които са подходящи за еднодневни или уикенд почивки.

Кампанията стартира от следващата седмица с рекламен клип, който представя Каменните гъби, крепостта Неутзикон и Драгоманското блато. Създаден е и специализиран сайт – myastoto.bg, който ще бъде пуснат паралелно с кампанията.

Общият бюджет на средствата по дейността: "Интегрирана комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България"  е 1.9 млн. лв.  Освен тази дейност по проект "Комуникационна кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в Република България" до момента е изготвен анализ на причините за пътуванията на България в чужбина и в страната. Проведени са 4 журналистически тура към национални изложения във Варна, Бургас, Русе и Смолян, както и 6 тематични журналистически тура за различни видове туризъм. Изготвени са всички информационни материали. Разработена е  програма за насърчаване на пътуванията на български граждани в България през 2015 г. Предварително са тествани рекламните послания с целеви групи. Предстоящите дейности по кампанията предвиждат обхват от над 2 млн. целева аудитория. Ще бъде подготвено 30-минутно телевизионно предаване, което ще се излъчва в националния ефир. Предвидена е още печатна, интернет и външна реклама.

отпечатай тази страница
 
 


Публикувай коментар

In nisl nibh, tempus eget adipiscing at, venenatis vel ligula! Aenean mattis elit ut est congue sagittis. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

Сайт на Управляващия орган на ОП "Конкурентоспособност" - в нов прозорец
Контакти: София 1052 ул. "Славянска" 8 тел. центр.: +359 2 9407001 e-docs@mee.government.bg