Министерство на туризма
Published on Министерство на туризма (https://www.tourism.government.bg)

Начало > Министерството на туризма извоюва две престижни отличия за комуникационната си кампания на пазар Великобритания

Министерството на туризма извоюва две престижни отличия за комуникационната си кампания на пазар Великобритания

18 май 2019
[1]

Министерството на туризма спечели злато в категория „Комуникационен проект в публичния сектор“ и сребро в най-оспорваната категория „Дигитална кампания или проект“ за интегрираната си комуникационна кампания на пазар Великобритания.

Общо 92 проекта в 14 категории се състезаваха за престижните отличия в 19-ото издание на фестивала за комуникации „PR Приз 2019 Influencing the Influencers“, организиран от Българското дружество за връзки с обществеността. В конкурса участваха общо 30 организации с рекорден брой проекти.

Кампанията на пазар Великобритания стартира през септември 2018 г. и приключи на 15 април 2019 г., като протече в две вълни. Тя премина под надслова The Great Swap („Голямата размяна“), като по забавен и нестандартен начин привлече интереса на британците. Според журито тя заслужава да влезе в обучението на студенти по комуникация заради своя иновативен подход.

Рекламата на британския пазар беше реализирана в различни комуникационни канали – онлайн, социални мрежи, външна, печатна реклама, инфлуенс маркетинг, директен мейлинг, ПР комуникация и събития в Лондон, включително по време на туристическото изложение WTM в британската столица. Акцентът бе върху основните продукти - летни и зимни почивки, съчетани със специализирани форми на туризъм като културно-познавателни обиколки, балнео и спа, вино и кухня, природа, сити брейкс и др. Периодите и темите бяха избрани след анализи за потребителите от Великобритания. 

Кампанията стъпи върху една от най-характерните особености на британците при търсенето на туристически продукти и интерпретира бартерния подход. Затова включената в нея  игра „The big bargain“ предлага размяна – българско слънчево време за английски хумор, и за целта бе разработен сайт www.thegreatswap.co.uk [2]. Британските граждани можеха да участват, като „разменят“ шега за шанса да играят за почивка в страната ни по свой избор - 3 едноседмични зимни или 3 едноседмични летни почивки.  Всяка вълна на кампанията завърши с теглене на печелившите на лотариен принцип, като трима печеливши посетиха страната ни след зимната вълна, а тримата спечелили от лятната вълна предстои да реализират своите почивки.

Дори да не спечелят, потребителите вече са се запознали с многобройните възможности за пътуване и отдих, които България предлага. В сайта са качени хиляди шеги и са регистрирани стотици хиляди посещения, а средният престой беше висок - около 2 минути. Онлайн рекламата достигна над 20 млн. импресии.

През миналата година страната ни беше посетена от над 389 хил. граждани на Великобритания с цел туризъм, което е над 15% ръст спрямо 2017-а. През първите три месеца на настоящата година тези визити са близо 80 хил. – близо 51 на сто повече в сравнение със същия период на 2018 г.


Source URL:https://www.tourism.government.bg/bg/kategorii/dobri-praktiki/ministerstvoto-na-turizma-izvoyuva-dve-prestizhni-otlichiya-za

Връзки
[1] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/a2bbf5bb-fe33-4355-af7d-e22f93e91a1d.jpg [2] http://www.thegreatswap.co.uk