Министерство на туризма
Published on Министерство на туризма (https://www.tourism.government.bg)

Начало > Японски и китайски журналисти и туроператори направиха опознавателни обиколки из България

Японски и китайски журналисти и туроператори направиха опознавателни обиколки из България

11 септември 2016
[1]

Министерството на туризма организира два опознавателни тура из България за журналисти и туроператори от Япония и от Китай. В тях участваха представители на едни от най-големите туроператори в тези азиатски страни, както и популярни блогъри. Целта на пътуванията бе да се разкрият предимствата на България като туристическа дестинация чрез нейния бит, култура и традиции.

Азиатските гости посетиха някои от най-красивите райони на България – София, Пловдив, Казанлък, Карлово, Хисаря, Старосел, Рилския манастир, Мелник, Банско, Сандански. Те имаха възможност да се запознаят с паметници на културата, да опитат типична българска кухня, да научат повече за обичаите и традициите по нашите земи, както и да се запознаят с възможностите за практикуване на уелнес и балнео туризъм.

Китай е целеви пазар за България, като за 2015 г. броят на туристите от тази страна е бил повече от 15 хил. - над 7% ръст спрямо 2014 г. Китайските туристи, посетили България с цел почивка и ваканция, са били близо 8 900, което е прираст от над 41%. За първите седем месеца на 2016 г. туристите от Китай у нас са близо 10 900, което бележи ръст от близо 25% спрямо същия период на предходната година.

Япония е също важен пазар за българския туризъм. През 2015 г. японските туристи в България са били над 11 300. За периода януари-юли 2016 в страната ни те са били над 8 хил., което е близо 22% ръст спрямо същия период на 2015 г.

Китайските и японските гости се интересуват основно от традициите в производството на розови продукти и българско кисело мляко. Те са сред най-активните чуждестранни туристи, посещаващи Розовата долина по време на розобера и традиционните празници на розата в Казанлък и Карлово. Сред най-предпочитаните от тях туристически продукти са посещенията в културно-исторически обекти, балнео- и спа услугите, фолклорните и тематични фестивали, сити туровете и др. 


Source URL:https://www.tourism.government.bg/bg/kategorii/novini/yaponski-i-kitayski-zhurnalisti-i-turoperatori-napraviha-opoznavatelni-obikolki-iz

Връзки
[1] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/12734278_1654211941498172_2469911561040742972_n.jpg