Министерство на туризма
Published on Министерство на туризма (https://www.tourism.government.bg)

Начало > Рекламата на България по паневропейските телевизии е достигнала близо 442 млн. гледания

Рекламата на България по паневропейските телевизии е достигнала близо 442 млн. гледания

07 декември 2015
[1]

В периода март – октомври 2015 г. рекламните клипове на  България по четирите паневропейски телевизии (Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel), са били излъчени 2 074 пъти, като са достигнали близо 442 млн. гледания. Това показа отчета на екипа за изпълнение на проекта, финансиран по Оперативна програма „Регионално развитие“ 2007 – 2013 г., който бе представен днес.

Кампанията се проведе на 3 вълни с продължителност по около 8 седмици всяка със средно по три излъчвания дневно. Клиповете, които се излъчваха в телевизионната мрежа на четирите телевизии са с продължителност 30 сек. и са в два варианта – един имиджов спот [2] и един с акцент върху културно-историческия туризъм [3]. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език. Клиповете са излъчвани в праймтайма на телевизиите, вечер и в сутрешните емисии. Припомняме, че през април тази година вследствие рекламната кампания страната ни беше избрана и за най-желаната дестинации за туризъм в Европа за зрителите на Discovery Channel.

В рамките на сключените договори бе договорено, освен излъчването на рекламните клипове, като бонус страната ни да бъде посетена от снимачни екипи на телевизионните канали за заснемане, производство и излъчване на репортажи, които бяха неразделна част от целогодишната кампания, която министерството проведе. Екип на Euronews посети страната ни и засне предаване LeMag за арт фестивала в Созопол – Аполония. Екипът на Eurosport засне пет репортажа (Sport Trips) за възможностите за практикуване на различни спортове у нас, а National Geographic произведоха клип с тематична насоченост към природните забележителности, с които страната ни разполага.  За разнообразяване на маркетинговия микс беше договорено като бонус на официалните портали на телевизионните канали да бъдат поместени и имиджови статични и pre-roll банери.

Излъчванията на имиджовите клипове на България се финансират по проект „Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали“. Oбщата стойност на проекта е около 3 млн. евро и се финансира по ОП „Регионално развитие“. Неговото изпълнение през годините е било забавено, като в началото на календарната година екипът на Министерството на туризма ускори всички процедури, за да реализира проекта и за да не допусне загуба на европейско финансиране.

Четирите паневропейски медии на практика обхващат почти цялата територия на Европа, също държави от Близкия Изток, Африка и Азия. Покритието на Eurosport е 243 млн. зрители, в 99 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия. National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света. Според анализите и проучванията именно европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм. Участие в събитието днес взеха и представители на четирите телевизии, които са работили пряко по кампанията – Лоранс Пейвли от Discovery Channel, Оурели Кюнс от Euronews, Елоди Сани от Eurosport и Мат Морган от National Geographic.

Презентация на Министерството на туризма [4]

Презентация на Лоранс Пейвли от Discovery Channel [5]

Презентация на Оурели Кюнс от Euronews [6]

Презентация на Елоди Сани от Eurosport [7]

Презентация на Мат Морган от National Geographic [8]

 


Source URL:https://www.tourism.government.bg/bg/kategorii/novini/reklamata-na-bulgariya-po-panevropeyskite-televizii-e-dostignala-blizo-442-mln

Връзки
[1] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/img_7469_2.jpg [2] http://www.tourism.government.bg/bg/kategorii/videogaleriya/imidzhov-klip-na-bulgariya [3] http://www.tourism.government.bg/bg/kategorii/videogaleriya/reklamen-klip-na-bulgariya-s-fokus-vurhu-kulturniya-turizum [4] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/uploads/programi_i_proekti/mt.pdf [5] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/uploads/programi_i_proekti/discovery_channel.pdf [6] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/uploads/programi_i_proekti/euronews.pdf [7] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/uploads/programi_i_proekti/eurosport.pdf [8] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/uploads/programi_i_proekti/ng.pdf