Министерство на туризма
Published on Министерство на туризма (https://www.tourism.government.bg)

Начало > Министър Илин Димитров изнесе публична лекция в УНСС, посветена на маркетинга на дестинацията и концепцията на бранд България

Министър Илин Димитров изнесе публична лекция в УНСС, посветена на маркетинга на дестинацията и концепцията на бранд България

24 април 2023
[1]

Министърът на туризма д-р Илин Димитров изнесе публична лекция пред академичната общност от студенти, докторанти и преподаватели в катедра “Икономика на туризма” на УНСС. Той бе приветстван от ректора на университета проф. Димитър Димитров и ръководителя на катедрата проф. д-р Мариана Янева. В срещата се включиха доц. д-р Николай Цонев, както и доайенът и дългогодишен преподавател проф. д-р Манол Рибов.

В продължилата близо час и половина среща, последвана от оживена дискусия, министър Димитров изложи визията си и основните политики в работата на служебния екип на Министерството на туризма по някои от ключовите теми в сектора. Той запозна аудиторията с перспективите на дестинацията и с някои от сериозните предизвикателства, пред които са изправени работещите в сферата. Д-р Димитров отправи и покана към студентите да се запознаят с работата на ръководената от него институция, в която „реално се регулира секторът“.

“Целете се високо, вие сте бъдещето на сектор туризъм. Обичайте го и говорете винаги с позитивна нагласа за дестинация България. Разбира се, има проблеми, но решението им е във вашите ръце.” С този призив министър Димитров се обърна към младите специалисти.

Туризмът е сериозен стълб в нашата икономика, а косвеното му въздействие върху БВП като отрасъл е между 2,5 и 4 пъти по-голямо, което представлява косвено между 12-14% от БВП. По думите на д-р Димитров всеки десети работи в сектора или е свързан с него, а в морските градове като Варна – това е вероятно всеки трети човек.

На студентите и докторантите той пожела да не губят правилната мотивация за кариера и подчерта, че негативните нагласи към българския туристически продукт трябва да бъдат преборени чрез правилните послания. Що се отнася до маркетинга, всяко едно отправено послание трябва да бъде и добре целенасочено, за да е максимално ефективно, подчерта д-р Димитров, самият той университетски преподавател и представител на бранша. Комуникацията на бранд България трябва да бъде с единен тон – позитивен, приятелски, гостоприемен и непретенциозен, подчерта министър Илин Димитров. С тази част от работата на министерството той запозна представителите на академичната общност в презентация, посветена именно на маркетинга дестинацията и концепцията на бранд България. 

В разговора той разказа за основните канали за комуникация на бранда, с които се работи и подчерта, че именно работата с блогъри е била особено ефективна през изминалите месеци. Последните резултати и надхвърлените нива на предковидните години с близо 20% ръст са доказателство за точността на предприетите стъпки. МТ кани възможно най-голям брой журналисти, но изисква точна обратна връзка от тях, като написването на определен брой статии и след това измерваме разпознаваемостта и ефекта от тези статии, обясни министър Димитров пред студентите.

Той подчерта още, че бъдещето е да се фокусират усилията върху развиване на вътрешния пазар, както и целогодишните форми на туризъм, тъй като страната ни има много недоразвит потенциал. В годините бяха инвестирани милиарди в развитието на морски туризъм, но да не забравяме, че в Европа България е на второ място по минерални източници след Исландия и на първо място по качеството на водата от тези извори. Развитието на културен и конгресен туризъм са сред печелившите форми на туризъм с голямо бъдеще в страната ни. Превръщането на зимния курорт Банско в целогодишна дестинация също има голям потенциал като концепция.

В края на дискусията министър Димитров проведе работна среща с ръководството на катедрата по туризъм в УНСС и обмени идеи с преподавателския екип по текущи актуални въпроси в сектора.

 

[2]
[3]
[4]
[5]
[6]
[7]
[8]
[9]
[10]
[11]
[12]
[13]
[14]
[15]

Source URL:https://www.tourism.government.bg/bg/kategorii/novini/proverka-na-gkpp-malko-turnovo-za-neloyalni-praktiki-pri-organiziranite-putuvaniya

Връзки
[1] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_164254.jpg [2] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_163505.jpg [3] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_163621.jpg [4] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_163651.jpg [5] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_163837.jpg [6] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_163939.jpg [7] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_164026.jpg [8] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_164117.jpg [9] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_164152.jpg [10] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_164340.jpg [11] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_164408.jpg [12] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_164459.jpg [13] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_164533.jpg [14] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_164622.jpg [15] https://www.tourism.government.bg/sites/tourism.government.bg/files/photos/2023-04/psx_20230424_164729.jpg