Министерството на туризма обявява обществена поръчка за избор на изпълнител на интегрирани комуникационни кампании на целеви пазари. Целта на търга е да се повиши качеството и ефикасността на маркетинговите дейности, както и да се подобри предлаганата информация за българския туристически продукт в опредените страни. Държавите, в които ще се провежда кампанията, са Германия, Великобритания, Русия, Украйна, Беларус, Молдова, Гърция, Сърбия, Македония, Румъния, Турция, Полша, Чехия, Словакия, Унгария, Франция, Нидерландия, Белгия, Дания, Норвегия, Финландия и Швеция. Всички избрани пазари попадат във водещите 30 по брой посещения на чуждестранни туристи в България.
През 2016 г. общият брой туристически посещения от избраните пазари е над 7,12 млн., което се равнява на 86,3% от всички пътувания на чуждестранни туристи в България. Данните за 10-те месеца на тази година също за положителни, като се отчита нарастване в чуждестранните гости, идващи от повечето страни. Например ръстове се отчитат на пазарите Германия (5%), Великобритания (24,3%), Украйна (15,4%), Молдова (16,9%), Гърция (9,4%), Сърбия (4,4%), Македония (4,4%), Румъния (2,4%), Турция (12,8%), Полша (7,6%), Словакия (4,5%), Франция (19,1%), Нидерландия (23,4%), Белгия (36,4%), Норвегия (8%), Финландия (7,9%) и Швеция (36,6%).
Това показва, че посетителите от тези страни имат ключово значение за българския туризъм. В този смисъл прецизирането на маркетинговите дейности ще спомогне за задържане и надграждане на вече постигнатите резултати. Сред конкретните цели на обществената поръчка са повишаване информираността за България като страна с възможности за разнообразни видове туризъм през четири сезона и разширяване на групата от традиционни посетители и привличане на нови туристи.
Изпълнението на търга ще допринесе и за постигането на маркетинговите цели за следващата година, дефинирани в Годишната програма за национална туристическа реклама за 2018 година.
Търгът е разделен на 7 обособени позиции, като общата прогнозна стойност е 7,98 млн. лв. Изпълнителят ще се избере чрез икономически най-изгодна оферта. Всички желаещи могат да изтеглят документацията за поръчката от официалния сайт на Министерството на туризма. Предложения могат да се подават в рамките на 35 дни от обявяването на търга.